miercuri, 10 martie 2010

Profesori....


M-am gândit mult înainte sa postez asta aici,deoarece cel mai probabil este că,dacă stimaţii mei profesori ar vedea postarea aceasta,nu ar fii de acord cu ea.

Părerea mea despre învăţământul din România nu este prea bun.....Aceasta se datorează faptului că sunt o elevă şi ştiu cum "se practică şcoala".Eu sunt clasa a X a la liceu şi consider că sunt o elevă destul de bună(la învăţătură) dar evident că exista colege care sunt mai bune ca mine.Unii dintre profesorii mei sunt de treaba şi am un respect foarte mare pentru ei,deoarece îşi pot susţine lecţiile fără manualul în faţa,dar nu toţi sunt la fel.Mi se pare absurd sa pui un elev sa înveţe o lecţie,pe care tu,ca profesor nu o poţi susţine fără manual.La o anumită materie,pe care nu vreau sa o menţionez,profesorul dictează în neştire din manual,stând la catedră şi are pretenţia,ca noi,elevii,deci inferiori lui,să i-o spunem pe nevăzute următoarea ora,aş putea să zic mai mult?Eu nu consider că aceştia sunt profesori,unde este calificarea pe care o au?Cred că si eu m-aş putea pune la catedra şi sa le dictez colegilor mei,chiar nu mi se pare normal ca aceasta să se întâmple în anul 2010.Cu toate acestea,suntem o ţara care face parte din U.E,deci,stimaţi români,învăţaţi voi ca proştii de la nişte persoane care nici măcar nu pot sa explice ceea ce dictează,că tot ăia cu bani ajung la putere.Părerea mea este că ar trebui testaţi aceşti asa-zisi "profesori",făcând restructurări masive la nivelul învăţământului,dar,cine să asculte părerea unei eleve,aşa că,de ce ne mai obosim?

2 comentarii:

  1. Profu' sunt eu ??? (Glumeam). Bravo... Scrieti ca... poate va "aude" cineva... Oricum, singura voastra "scapare" este sa invatati. Iar daca veti intelege asta... va fi marele vostru castig...!
    Profu' de mate...

    RăspundețiȘtergere
  2. Câteodată e bine a "pune" venin în pix, creion, stilou sau mă rog, tastatură! Dar contează foarte mult a ştii să îi schimbi conţinutul pentru a deveni un antidot benefic pentru cel care simte chinurile morţii. Îmi plac tinerii care au dorinţa de a îşi expune doleanţele,(ne)mulţumirile, plângerile, sentimentele (şi altele) prin intermediul scrisului.
    Acum, putem spune că sistemul nostru de învăţământ are şi elemente mai puţin mulţumitoare dar să ne aducem aminte de o lege universală ce spune că nu se poate gusta binele fără a ştii ce este răul, sau nu poţi spune că zahărul e dulce dacă nu ai gustat şi ceva amar. Se tot vorbeşte despre râvnita Uniune Europeană ca de o utopie, pe nederept numită aşa. Şi acolo sunt probleme, peste tot sunt. Vei rămânea surprinsă să vezi ce înseamnă "greşeala mirajului" fiindcă nu întodeauna ce au alţii e mai bun decât ceea ce ai tu.(Învăţământul nostru la fel ca şi România (Noastră) se află într-o perioadă de tranziţiei ce a început acum 20 de ani şi se pare că deocamdată nu se termină sau nu se vrea a fi sfârşită). Faţă de pragmatismul din învăţământul european vestic la noi există o posibilitate dezvoltată de a fi autodidact, posibilitate ce te ajută nu numai într-o instituţie specializată de învăţământ care bate monedă pe educaţia formală ci şi în viaţa de zi cu zi.
    Mai rămâne un aspect de menţionat şi anume că pentru a schimba ceva mai întâi de toate trebuie a ştii ce înseamnă repectul pentru persoanele din jurul tău. Atunci când vom învăţa să repectăm chiar şi pe aceia despre care nu avem chiar o părere bună, atunci vom avea posibilitatea să cerem respect şi totodată să contribuim la dezvoltarea integrităţii noastre ca oameni. Numai oamenii imparţiali au schimbat lumea. În ce îl priveşte pe elev, el trebuie să înveţe aceste lucruri şi nu neaparat la şcoală. Spun lucrul acesta nu să îi scuz pe unii dintre profesorii mai sus numiţi ci să acuz şi elevii fără simţul responsabilităţii (în general "copiştii").
    E bucurător faptul că mai sunt tineri ce sesizează unele aspecte dar să nu uităm că ideea revoluţiei nu cere nici cel mai mic efort dar punerea ei în practică zguduie temelii. Până la o astfel de schimbare mă alătur şi eu gândului spus de către Proful de mate.
    Baftă la scris.

    Un oarecare!

    RăspundețiȘtergere